sâmbătă, 29 noiembrie 2014

Placinta cu mere si gutui

   placinta
  
    Ingrediente pentru un picior de placinta, tava mare de cozonac:
       Aluat:
- reteta cu poze de la aluat o gasiti aici, e acelasi ca la poale´n brau. (click pe "aici" si se va deschide intr-o fereastra noua)
      Umplutura:
- o gutuie,
- doua mere,
- zahar in fuctie de cat de dulci sunt merele, 2-3linguri,
- o jumatate de lingurita de scortisoara,
- 25g unt sau ulei.
- un galbenus de ou,
- mac sau susanpentru ornat.

      Ne ocupam mai intai de aluat. Puteti folosi si drojdie uscata, pe care o puneti direct in faina, aproximativ 1 lingurita cu varf. 
     Dupa ce am terminat de framantat bine aluatul si este moale si elastic. Il punem la crescut si incepem sa pregatim umplutura.

     Dam prin razatoare gutuia si merele. Punem o cratita pe foc si topim untul, dupa care adaugam merele si gutuia. Punem zahar, omogenizam si lasam sa scada sucul, vro 5min. la foc moderat.
    Cu 1-2 min inainte sa stingeti adaugam scortisoara. Dam deoparte si lasam la racit.

      Verificam aluatul daca a crescut.
      Luam si intindem o foaie subtire de jumatate de centimetru. O ungem cu un pic de ulei, peste care, punem umplutura. Rulam usor sio asezam in tava.
     Punem tava la loc caldut, o acoperim cu un prosop si lasam sa creasca 10-15 min.
     Cand a crescut, ungem cu galbenus de ou, amestecat cu o lingurita mica de lapte sau apa ca sa devina mai fluid.  Punem mac sau susan deasupra si dam la cuptorul incins 180ºC- 25-30min.
      Mie mi-au iesit doua picioruse mici, am tavi de chec.
     Pe cea impletita am rupto dupa 5 min de cand am scoso din cuptor pentru ca mirosea si imi era prea pofta sa astept sa se mai raceasca :D. Foarte buna, am papat jumatate numai eu.
placinta
      Pofta buna!
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu