joi, 13 noiembrie 2014

Lasaña cu carne sau legume

 carne legume
      Lasaña mi se parea o reteta destul de greluta, pana cand m-am hotarat sa o fac si am descoperit ca e chiar simpla! La finalul retetei de lasaña cu carne voi da ingredientele pentru lasaña cu legume, pasii sunt aceeasi doar ca in loc de carne se pun legume.

    Ingrediente pt tava 20-30cm:
- foi de lasaña, cum au diverse marimi, zic  8-10 foi de lungimea unei palme, 20cm.
-500g carne amestec, vita si porc.
-200g legume in sos tomat (sofrito) sau puteti taia cateva legume la alegere pe care sa le fierbeti.
-100 -150g bulion,
- 150g parmesan,
-50ml apa,
-un catel de usturoi,
-sare, piper, cimbru, o foaie de dafin.
 Sos bechamel:
-40g unt, plus 10g pt uns tava=50g
-60g faina,
-500ml lapte
-sare, piper.

     Punem uleiul la incins, adaugam usturoiul pisat, dupa cateva secunde punem si carnea pe care o prajim putin cat sa devina deschisa la culoare.
    Adaugam legume in sos tomat, sau legume simple taiate micut si fierte,  punem bilionul, apa, foaia de dafin, cimbru si lasam la fiert mestecand din cand in cand pana scade sosul.
    Cine are vin alb poate adauga vro 30ml. Cand sosul a scazut bine potrivim de sare si piper si lasam la racit.
     Sfat: daca foile de lasaña  nu necesita fierbere inainte, puteti sa lasati un pic mai mult de sos la carne, sa nu il reduceti foarte mult. Al meu dupa cum se vede e redus mult. Pentru ca foile la cuptor absorb din lichid.

      Ne ocupam de sosul bechamel. Preparam un vas cu laptele si il lasam la indemana, langa aragaz. Punem untul la topit la foc moderat.  Cand s-a topit, adaugam faina si mestecam cu un tel repede.
 
     Acum incepem sa incorporam putin cate putin lapte, amestecand si omogenizand bine, pana iese ca o crema, o budinca. Punem putina sare si piper. Lasam deoparte mestecand din cand in cand sa nu prinza pojghita deasupra.
 

       Ungem o tava termorezistenta cu unt, punem un strat de sos de carne.
    Un strat de bechamel si putin parmesan.
      Deasupra parmesanului, unul de foi de lasaña. Avand tava rotunda, le-am taiat cu foarfeca de bucatarie ca sa se suprapuna frumos peste carne. :D Atentie la foi, cititi pe ambalaj daca necesita fierbere inainte. Ale mele nu au avut nevoie, eu am folosit de la Barilla.
      Repetam procesul pana se termina sosul cu carne. Eu am pus doua straturi de foi si 3 de carne, in total.
      Ultimul strat trebuie sa fie de carne, sos bechamel si parmesan.
     Dam la cuptorul preincalzit la 180-200ºC timp de 20 min. Pana se rumeneste usor deasupra si creste putin, in cazul in care ati folosit foi fara fierbere.
carne legume
     Puteti sa o servici cu un strat de sos bechamel deasupra, simpla sau cum imi place mie  cu iaurt sau kefir. :D


Ingrediente Lasaña cu legume :
- 1 ardel gras taiat cubulete,
- 1 morcov ras,
- jumatet de ceapa (verde) taiata cubulete,
- 100g ciuperci taiate fasii subtiri,
- 100g mazare fiarta,
-100g bulion,
- 100g legume in sos tomat (optional) 
-150g parmesan,
-sare, piper,
-dafin, cimbru, patrujel.
  Sos bechamel ( reteta sus)
     Prajim putin ceapa, morcovul, ardelul gras, ciupercile, 2-3min. Adaugam apa cat sa le cuprinda bine, aprox 100ml si lasam la fiert 5min cu capat la foc moderat. Punem mazarea, legumele in sos tomat, dafinul, cimbru si bulionul.
     Mestecam si lasam sa scada sosul si sa fiarba legumele. aprox 10min.  Cand este gata dam deoparte sa se raceasca.
    Acum pasii sunt la fel ca la cea cu carne. Incepem sa preparam sosul bechamel dupa asamblam lasaña.
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu