joi, 21 martie 2013

Prajitura Emiliana

      Imi era pofta de ceva bun cu crema de vanilie si daca se poate si usor de realizat. Mi-am amintit, cand veneam de la scoala, in clasele primare, aveam o cofetarie in drum spre casa si de foarte multe ori cumparat Emiliana. Era buna, cu multa crema, nu prea scumpa. Frisca doar la capete, ;)) tare mi-ar fi placut sa aiba peste tot frisca, motiv pentru care, eu am pus cu generozitate!

      Ingrediente 8 portii:
- 450g aluat foietaj, 2 foi,
-200g frisca,
-400ml lapte rece,
-130g praf de cremsnit de la Dr. Oetker,
-2 pliculete de zahar vanilat pt frisca.
-sau 200-300g crema de vanilie preferata,
     Puteti taia aluatul in patratele inainte sa-l coaceti, sau sa il bagati la cuptor asa intreg. Eu am facut ambele variante. E mai simplu sa coci o foaie intrega.
      Punem hartie de copt in tava asezam aluatul foietaj, il intepam cu fruculita.
       Deasupra foietajului putem pune o alta foaie de copt , iar pe margini 4 furculite , ca sa nu creasca foarte tare. Coacem 180ºC-15min, pana se rumeneste usor. (Atenti, trebuie supravegheat, timpul difera in functie de cuptor. Eu eram sa le fac scrum uitandu-ma pe pagina de facebook :D. Deci, nu recomand!) Procedam la fel si cu cealalta foaie. Se va umfla putin, dar nu are nimic.
     O lasam sa se raceasca.
     Facem crema la mixer cu cei 400ml lapte rece si praful.
     Batem si frisca cu zaharul vanilat.
     Intindem pe prima foaie un strat de crema si unul de frisca. Punem a doua foaie , presam un pic, nu pre tare sa nu curga crema sau sa se sfarame foietajul.
     Acum urmeaza partea urata, trebuie sa punem prajitura in frigider si sa asteptam o noapte intrega ca sa se inmoaie putin foietajul. Dar asteptarea va merita. Nu e bai, daca e consumata si imediat, cum am procedat eu cu jumatate de tava :D impreuna cu prietenul meu, diferenta e ca a doua zi este mai gustoasa si nu se sfarama asa usor foietajul.
     In poza e versiunea cu aluatul taiat si dupa copt.   
     Va iesi foarte buna si   o singura portie nu va fi de ajuns! :D

    


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu